آخرین اخبار
کد مطلب: 124820
گزارش دانا از بازي انتخاباتي حاميان دولت با ماجراي پلاسکو؛
حمله به رقيب احتمالي انتخابات با "تحريف" گزارش حادثه پلاسکو!/ آقاي رئيس جمهور؛ ماجراي قطار سمنان و آتش سوزي پتروشيمي ها نياز به تشکيل هيات ويژه نداشت؟
تاریخ انتشار : 1396/01/20 09:07:17
نمایش : 2396
دولتي هايي که در ماجراي قطار سمنان سکوت اختيار کردند و در آتش سوزي پتروشيمي ها نيز از تهران و ساير شهرها براي مهار آتش کمک گرفتند و براي هر 2 حادثه هيات ويژه اي نيز تشکيل ندادند، در ماجراي پلاسکو پيش قدم شده اند و اتفاقا همه تقصيرها نيز گردن جرياني انداخته اند که حضور احتمالي اش در انتخابات پيش روي، جايگاه حسن روحاني را براي حضور در دولت دوازدهم به مخاطره مي اندازد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛به نقل از راه دانا؛ انتخابات رياست جمهوري دوازدهم بيست و نهمين روز از ارديبهشت ماه سال جاري برگزار مي شود و گمانه زني ها براي حضور کانديداهاي مختلف در انتخابات آتي از مدت ها پيش آغاز شده و با آغاز سال جديد و نزديک شدن زمان ثبت نام کانديداها، چهره افراد حاضر در اين کارزار آشکارتر مي شود.

 

در اين مسير يکي از کانديداهايي که حضور وي به طور قطعي براي انتخابات دوازدهم مبرهن است، حسن روحاني رئيس جمهور فعلي کشورمان است که قصد دارد تا براي چهار سال ديگر نيز سکاندار هدايت دستگاه اجرايي کشور باشد. اين اتفاق در حالي است که اکثر قريب به اتفاق کارشناسان مسائل سياسي، حسن روحاني را مستعدترين رئيس جمهور 4 ساله تاريخ جمهوري اسلامي ايران مي دانند و بر اين باورند که جمع شدن مشکلات معيشتي و اشتغال جوانان و افزايش معضلات اقتصادي کشور در اين 4 سال باعث شده تا اقبال مردمي به روحاني تاحد بسياري کاهش يابد.

 

از سوي ديگر نيز با نزديک شدن ايام انتخابات، برخي جريانات حامي کانديداها نيز با استفاده از موقعيت و جايگاه خود، به جاي ارائه برنامه ها و راهکارهاي برون رفت کشور از مشکلات، اقدام به تخريب چهره کانديداي رقيب مي کنند. موضوعي که اين روزها نيز با فرارسيدن روزشمار انتخابات رياست جمهوري دوازدهم بار ديگر شاهد آن هستيم.

 

يکي از اين جريانات، حاميان رئيس دولت يازدهم هستند که از مدت ها پيش پروژه تخريب چهره هاي انتخاباتي و رقيب روحاني را کليد زده اند. از اين رو بازي انتخاباتي حاميان دولت نيز چند روزي است که شکل جدي تري به خود گرفته و به هر راهي چنگ زده مي شود تا کانديداي رقيب را با مشکل مواجه کنند.

 

در تازه ترين اقدام نيز گزارش حادثه پلاسکو دستاويزي شده تا حاميان دولت با بهره برداري انتخاباتي از آن، کانديدايي که هنوز حضورش در انخابات رياست جمهوري قطعي نيست را تخريب کنند.

 

گزارشي که با واقعيت ها فاصله دارد

 

"گزارش ملي پلاسکو بالاخره ارائه شد. هيئت ويژه گزارش ملي حادثه ساختمان پلاسکو بعد از دو ماه کار نتيجه نهايي گزارش خود را در حضور رئيس‌جمهور و شماري ديگر از مقامات سازمان‌هاي مرتبط با حادثه پلاسکو (شهرداري، وزارت کار، بنياد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازي، دادستاني تهران) ارائه کرد. من افتخار داشتم عضوي از هيئت باشم و دو ماه تلاش همه اعضاي هيئت براي ارائه گزارشي صادقانه، علمي و صريح به ملت ايران را شاهد بودم و از اکنون تا هر وقت که لازم باشد، شايد براي هميشه، درباره حادثه پلاسکو و ايمني خواهم نوشت. شعار هيئت که گزارش خود را به ملت ايران تقديم کرده اين است «پلاسکو را فراموش نکنيم» و بنابراين بايد درباره پلاسکو بنويسيم و ايمني را به دستور کار زندگي ايرانيان و جامعه ايراني وارد کنيم. "

 

اين اظهاراتي است که محمد فاضلي عضو هيات ويژه گزارش ملي پلاسکو از جلسه با رييس جمهور مي گويد و در ادامه نيز مي نويسد: هيئت ويژه شش کميته داشت و هر کدام يک گزارش مفصل بين 180 تا 700 صفحه‌اي (نزديک به 1700 صفحه گزارش) تهيه کرده‌اند. خلاصه‌اي 220 صفحه‌اي از اين گزارش‌ها تهيه شد و چکيده‌اي 22 صفحه‌اي نيز تهيه و ارائه شد. زمان کوتاه دو ماهه اجازه نداده تا همه اين گزارش‌ها با هم منتشر شوند. هيئت‌هاي مشابه در طوفان کاترينا آمريکا يا حادثه يازده سپتامبر بين هشت ماه تا يک سال زمان براي بررسي و ارائه گزارش داشتند.

 

هيات مستقل با حضور دبير ستاد انتخاباتي روحاني!

 

هيات تشکيل شده براي بررسي حادثه پلاسکو در شرايطي با حضور افرادي چون محمد فاضلي تشکيل شد که همين فرد اخيرا به عنوان دبير ستاد انتخاباتي حسن روحاني منصوب شده و همين يک نکته کافي است تا گواهي باشد بر ابطال ادعاي حاميان دولت مبني بر مستقل بودن هيات ويژه بررسي حادثه پلاسکو.

 

حضور دبير ستاد انتخابات روحاني به عنوان رييس هيات ويژه بررسي حادثه پلاسکو از يک سو و اخبار شنيده شده از متن گزارش که اطلاعاتي مخرب عليه يکي از کانديداهاي احتمالي رياست جمهوري را در پي دارد از سوي ديگر موجب شده تا اين شائبه تقويت شود که گزارش کاملاسياسي وانتخاباتي است.

 

ماجراي قطار سمنان و آتش سوزي پتروشيمي ها نياز به هيات ويژه نداشت؟

 

4 ماه پيش ماجراي برخورد دو قطار در نزديکي ايستگاه هفت‌خوان در حالي لقب يکي از پرخسارت‌ترين حوادث حمل‌ونقل ريلي را به خود اختصاص داد که در آن برهه عليرغم قصور آشکار وزارت راه، هيچ کميته اي از سوي دولت براي بررسي سانحه تشکيل نشد.

 

اين در حالي بود که عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ساعت ها بعد از وقوع حادثه، سوار بر هيلي‌کوپتر مقابل دانشگاه سمنان بر زمين نشست تا از نزديک وضعيت حادثه را بررسي کند و ببيند که چند نفر بي گناه، بر اثر بي تدبيري دولت تدبير و اميد جان خود را از دست داده اند. نکته جالب توجه نيز اينجا بود که وي بعد از بررسي، اظهار داشت: جلسه ستاد مديريت بحران استان سمنان به اين منظور تشکيل شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده است و اقداماتي که بعد از آن صورت گرفته، چگونه بوده است. همه خانواده‌ها چه آنهايي که کشته شده‌اند و چه آنهايي که مجروح هستند، زيرپوشش بيمه قرار دارند و از اين جهت نگراني خاصي وجود ندارد.

 

ماجراي ديگري که ضعف ها را کاملا نمايان کرد آتش سوزي هاي رخداده در پتروشيمي هاي جنوب کشور بود. آن چنان که براي مهار اين آتش سوزي هاي مناطق نفتخيز جنوب، شرکت ملي حفاري ايران، شهرداري ها، صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک هاي صنعتي، استانداري و بسياري از مجموعه هاي نفتي همه در کنار پتروشيمي قرار گرفتند ولي با اين وجود باز هم بالگرد از تهران و استان هاي ديگر راهي خوزستان شد و يا بار فوم از اصفهان براي اين استان ارسال شد.

 

خوزستان داراي چاه هاي نفتي، تأسيسات نفتي، پالايشگاهي، پتروشيمي و صنايع مادر بسياري است اما وقتي حادثه آتش سوزي نظير مجتمع بوعلي براي اين استان پيش مي آيد، مسئولان بايد درخواست هاي خود را به تهران اعلام کنند تا از ساير استان هايي مثل تهران، بوشهر و فارس بالگرد يا مثلا بار فوم از اصفهان به خوزستان ارسال کنند. در همان برهه اين پرسش ايجاد شد که چرا استان خوزستان با جود اين گستردگي و فعاليت صنايع بسيار اين چنين بايد چشم اميد به دست ياري ساير استان ها داشته باشد و شايد حتي اين نبود امکانات کافي براي چنين حريق هايي باعث گسترده تر شدن آن هم مي شود.

 

حالا دولتي هايي که در ماجراي قطار سمنان سکوت اختيار کردند و در آتش سوزي پتروشيمي ها نيز از تهران و ساير شهرها براي مهار آتش کمک گرفتند و براي هر 2 حادثه هيات ويژه اي نيز تشکيل ندادند، در ماجراي پلاسکو پيش قدم شده اند و اتفاقا همه تقصيرها نيز گردن جرياني انداخته اند که حضور احتمالي اش در انتخابات پيش روي، جايگاه حسن روحاني را براي حضور در دولت دوازدهم به مخاطره مي اندازد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس